Indvielse af skilt 27. september 2012

I 2012 har Venskabsbyforeningen i Ribe haft den store glæde at kunne synliggøre Ribe by’s 7 eurpæiske venskabsbyer, med et skilt, der viser retning og afstand til hver venskabsby.

Skiltet i sne og solksin

Skiltet består at 7 vejvisere, der beskriver afstanden i km samt samt en plade, der fortæller, hvornår venskabsbyforbindelserne startede.Venskabsby data
Inden skiltet blev afsløret bød Venskabsbyforenignens formand Tove Kjellerup velkommen. Derefter gav hun ordet til formanden for Kultur- og Fritidsudvalget, Knud Jager Andersen, som officielt indviede skiltet.

Formanden for Kultur- og Fritidsudvalget, Knud Jager Andersen

Da der efterhånden var nogenlunde ophold i efterårsvejret, forsøgte de to formænd at afsløre skiltet.Regn og problemer med at afslører skiltet
Det kunne ikke lade sig gøre, så flere trådte til, og endelig lykkedes det at synliggøre det flotte skilt,

Endelig lykkes det at vise skiltet frem

som derefter blev beundret og studeret nærmere af de deltagende medlemmer og gæster.

Skiltet blev beundret og nærstuderet

Sikkert indenefor i tørvejr igen bød foreningen på et lille traktement, og foreningens tidligere og nuværende formand kunne fortælle mere om foreningens arbejde.

Formanden Tove Kjellerup fortæller om foreningen

For Venskabsbyforeningens bestyrelse og medlemmer er det en stor begivenhed, som vi er taknemmelige for at både kommunen og Ribe Byforum har gjort mulig.